خوش آمدید

مرجع تخصصی فناوری اطلاعات و برنامه نویسی و اخبار تکنولوژی

جستجو
سریعتر به مطالب خود دست یابید !

low code برای تازه کاران توسعه نرم افزار
نویسنده : mahdisam بازدید : 390 نظرات : 1
low code برای تازه کاران توسعه نرم افزار

Low-code چیست؟

Low-code زبان یا محیطی است که به کسانی که خیلی تجربهی کدنویسی ندارند کمک میکند تا نرمافزار توسعه دهند. به جای کدهای بک-اند و کتابخانههای پیچیده، low-code از الگوهای تصویری و فریم ورکهای کشیدنی و رها کردنی استفاده میکند و به کسانی که توسعه دهندهی نرمافزار نیستند این امکان را میدهد تا برنامه بنویسند.

 

 

 

چرا low-code مهم است ؟

ساخت یک نرمافزار کار دقیقی و دشواری است. نرمافزارها مدام در حال تغییر هستند و مدام باید قابلیتهای جدید به یک پلتفرم اضافه شده و همه چیز آپدیت باقی بماند. آپدیت کردن و تغییر دادن یک نرمافزار کار سادهای نیست. ایدهها باید از دپارتمان فناوری اطلاعات بگذرد و این روند میتواند خیلی کند صورت گیرد. بیشتر نرمافزارهای مشابه از یک الگو پیروی میکنند و ساخت آنها برای یک پروژهی جدید اتلاف وقت است.

 

استفاده ازlow-code مشکل را حل میکند. هرچیزی که مدام به آپدیت شدن نیاز دارد میتواند ازlow-code استفاده کند. یک لایهی خوب از low-code میتواند به کسانی که توسعه دهنده نیستند کمک کند تا یک کد را بدون خراب کردن چیزی آپدیت کنند.

 

 

 

آیا low-code جدید است؟

گرچه این نام جدیداً زیاد به گوش میرسد اما جدید نیست. بیشتر شرکتها از یک لایه low-code و یا حتی no-code استفاده میکنند. هرچیزی در low-code قابل توسعه است. low-code به شرکتهای کوچک کمک میکند تا وظایف روزانهی خود را انجام دهند تا بدون نیاز به دپارتمان فناوری اطلاعات بتوانند اپلیکیشن خود را توسعه دهند.

 

 

 

low-code یا no-code

اگر اصطلاح low-code را شنیده باشید پس به احتمال زیاد با اصطلاح no-code نیز آشنایی دارید. تفاوت این دو در میزان کدی است که کاربر باید خودش بنویسد. برای low-code کاربر باید تا حد کمی خودش را با کدنویسی آشنا کند  درحالی که No-code به طور کلی نیاز به کدنویسی را رفع کرده و به طور کامل از یک رابط کاربری ویژوال برای کدنویسی و طراحی استفاده میکند. سازندگان وبسایتهایی مثل Squarespace یک نمونهی عالی از این نوع پلتفرم هستند.

 

 

 

چقدر باید کدنویسی بلد باشید؟

فریمورکهای مختلف low-code به میزان متفاوتی از دانش کدنویسی نیاز دارند. یک روش معمول برای استفاده از low-code استفاده از یک فریمورکی است که پایگاه داده و سرویس احراز هویت را برای اطلاعات کاربر ارائه میدهد. به این وسیله دیگر نیازی نیست که یک REST API را از ابتدا توسعه دهید. طراح تنها کافی است با استفاده از HTML و CSS یک صفحه کاربری ساخته و آن را به ارائه دهندهی سرویس low-code متصل کند.

 

 

 

نمونههایی از پلتفرمهای low-code

1- Google App Creator

درحالی که هنوز هم نیاز است که برای ساخت اپلیکیشن خود HTML و CSS را بلد باشید، پلتفرم Google App Creator بیشتر کار را خودش انجام میدهد. به جای نوشتن همهی کدها میتوانید از کشیدن و رها کردن استفاده کنید. App Creator تنها برای طراحی و ساخت اپلیکیشن به کار نمیرود بلکه ابزارهای تحلیلی دارد که به شما امکان مدیریت بهتر نرمافزارتان را میدهد.

 

به طور کلی ابزارهایی مثل App Creator برای ساخت سیستمهای داخلی تجارتها و لینک کردن اپلیکیشنهای موجود مثل اطلاعات کارمندان و اطلاعات تقویم استفاده میشود.

 

2- OutSystems

OutSystems سرویسهایی مشابه App Creator ارائه میدهد اما کمی پیچیدهتر است. OutSystems هم یک ابزار طراحی رابط کاربری است و در عین حال وظایف مدیریت داده و پایگاه داده را به عهده دارد. درنتیجه اگر نیاز است که اپلیکیشنی بسازید که هم برای ارتباط با کاربر و همچنین کارهای پشت پردهی شرکت را بر عهده بگیرد OutSystems گزینهی مناسب شماست و میتوانید بدون دانش برنامه نویسی زیادی از آن استفاده کنید. به این وسیله دیگر نیازی نیست که برای شرکت خود افراد زیادی را استخدام کنید.

 

 

 

آیا این پایان کدنویسی است؟

شاید فکر کنید که با استفاده از low-code و no-code دیگر نیازی به توسعه نرمافزار به صورت سنتی نیست. اما این تصور اشتباه است. نیاز به توسعه دهندگان حرفهای همیشه احساس خواهد شد. low-code همیشه مناسب تازهکارها نیست و بسیاری از ابزارها فقط به این درد میخورند که کار توسعه دهندگان حرفهای را ساده‏تر کنند. درنتیجه در عین حال که در زمان شما صرفه جویی میکنند همیشه هم ساده نیستند. اگر هیچ چیزی درمورد توسعه نرمافزار نمیدانید low-code کمکی به شما نمیکند. به بیان دیگر low-code به توسعه دهندگان کمک میکند، جایگزین آنها نمی‌شود.

منبع:https://faceit.ir/

 

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
(توسط : محمدفاضل) (تاریخ : 1398/06/16)
محمدفاضل
فیلم دموی نرم افزار و قولی که داده بودم

اون ارورهای توی فیلم هم چیز خاصی نیستن

http://s3.picofile.com/file/8371699184/WhatsApp_Video_2019_09_07_at_14_58_34.mp4.html
پاسخ : سلام ممنونم شکلک
کد امنیتی رفرش
لوگین
فرم ورود به سایت
عضویت
فرم عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سایت
خلاصه آمار سایت
آمار مطالب و اطلاعات شما
  • مجموع مطالب سایت :11 پست
  • کل نظرات : 0 نظر تایید شده
  • آی پی شما : 52.14.240.178
  • مرورگرشما :Safari 5.1
  • سیستم عامل شما :

آمار و اعضای سایت
وبسایت ما امروز 64 بازدید داشته است .
در حال حاضر 1 کاربر در وبسایت ما آنلاین میباشند بازدید کل وب 65,346 می باشد .
تا کنون 1 عضو در سایت ثبت نام کرده اند.
ورودی گوگل امروز وب 8 میباشد.
بازدید این ماه وبسایت 327 می باشد.
آرشیو مطالب
آرشیو به صورت ماهانه یا سالانه
لینک دوستان
لینک دوستان وبسایت ما